Paylaşmak Güzeldir..

Kamunun gayrimenkul alım ve kiralamalarında sınır getiren Tasarruf Genelgesi’ne rağmen Basın İlan Kurumu’nun yeni hizmet binası alımı için yetki istediği ortaya çıktı.

Kurumun 29-31 Mayıs tarihlerinde gerçekleştireceği Genel Kurul Toplantısı’nda Ankara’da hizmet alınan çalışma ofisinin satın alımı için yönetim kuruluna yetki verilmesi toplantı gündemine alındı. Muhalefet Tasarruf Genelgesi’ne rağmen BİK’in yeni bir gayrimenkul alımını gündemine almasına tepki gösterirken, CHP’nin gazeteci kökenli Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer konuyu Meclis gündemine taşıdı. TBMM’de Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz’ın yanıtlaması talebiyle soru önergesi veren Çakırözer, “Tasarruf Genelgesi’ni yok sayan kurumlar arasına Basın İlan Kurumu da eklendi. Biz aynı tutumu geçmişte de gördük. Yine genelgelere rağmen lüks otellerde toplantılar yapan aynı kurumdu. Şimdi de ‘gayrimenkul alımı yapmak için yetki istiyoruz’ diyorlar. Genelgeye rağmen böyle bir gündemin görüşülecek olmasına kim, nasıl izin verdi? Tasarruf genelgesi kanunla kurulan bir kamu kurumu olan Basın İlan Kurumu’nu bağlamıyor mu? Genelgeye rağmen gayrimenkullerin alımına nasıl izin verilecek?” diye sordu.

GENELGEYE RAĞMEN GAYRİMENKUL ALACAKLAR!

Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren Tasarruf Genelgesi’nin “Kamu kurum ve kuruluşları tarafından 3 yıl süreyle yurt içinde ve yurt dışında hiçbir şekilde yeni hizmet binası alınmayacak, kiralanmayacak, yapılmayacak veya bu amaçla arsa veya arazi satın alınmayacak, kamulaştırılmayacaktır” hükmüne rağmen, Basın İlan Kurumu’nun yeni hizmet binası alımı için girişimde bulunacağı ortaya çıktı.

Basın İlan Kurumu 29-31 Mayıs 2024 tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştireceği Genel Kurul Toplantısı’nda Tasarruf Genelgesi’nin gayrimenkul alımı konusundaki ilgili hükmüne rağmen, kurum kiracı olarak bulunduğu Ankara Şube ofisinin satın alınması konusunu görüşecek. Yönetim Kurulu tarafından Genel Kurul Başkanlığı’na gönderilen toplantı gündeminde; hali hazırda Ankara Çankaya’da hizmet veren çalışma ofisinin ‘konumu ve rahat çalışma ortamı sağlaması’ sebebiyle kira ödenmesi yerine satın alınması için yönetim kuruluna yetki verilmesi konusunun yer alacağı bildirildi. Ayrıca, mali imkânlar doğrultusunda duyulacak ihtiyaca göre İstanbul’da 3, Bursa’da 2 lojman ile Ankara’da bir çalışma ofisinin satılması da söz konusu olabilecek.

“KİM, NASIL İZİN VERDİ? ACİLEYETİ NE?”

Muhalefet tasarruf genelgesine rağmen Basın İlan Kurumu’nun yeni gayrimenkul alımını gündeme almasına tepki gösterirken, CHP’nin gazeteci kökenli Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz’ın yanıtlaması talebiyle Meclis’te soru önergesi verdi.

Tasarruf Genelgesi’ne rağmen Basın İlan Kurumu’nun yeni bir gayrimenkul alımını gündemine nasıl aldığını soran CHP’li Utku Çakırözer, “Biz geçmişte de tasarruf genelgelerine rağmen aynı kurumun lüks otellerde toplantılar yaptığını gördük. Ama görüyoruz ki uyarı ve eleştirilere rağmen hiçbir değişikliğe gidilmemiş. Emekçiye, memura gelince tasarruf yapalım ama bazı ayrıcalıklı kurumlar genelgeyi delmek için girişimde bulunsun. Bu Tasarruf genelgesi Basın İlan Kurumu’nu bağlamıyor mu? Genel Kurul toplantı gündemine gayrimenkul alımı konusunun alınmasına kim, nasıl izin verdi? Bu satışın gündeme alınmasının bir aciliyeti mi var?” dedi.

CUMHURBAŞKANI YARDIMCISINA SORDU: “İŞLEM YAPILACAK MI?”

Çakırözer, TBMM’de Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz’ın yanıtlaması talebiyle verdiği soru önergesinde şu sorulara yanıt istedi:

* Basın İlan Kurumu Tasarruf Genelgesi’ne rağmen ‘gayrimenkul alımı’ konusunu gündemine nasıl alabildi?

* Söz konusu Tasarruf Genelgesi, 195 sayılı Kanunla kurulan bir kamu kurumu olan Basın İlan Kurumu’nu bağlamamakta mıdır?

* Basın İlan Kurumu’nun Ankara’daki kendisine ait çalışma ofisi neden kullanılmamaktadır? Ankara’da bir çalışma ofisi varken, neden başka bir çalışma ofisi kiralanmıştır? Yeni bir ofis alımına neden ihtiyaç duyulmuştur?

* Basın İlan Kurumu söz konusu çalışma ofisi için ne kadar kira ödemesi yapmaktadır? Satın alınması planlanan çalışma ofisinin değeri ne kadardır?

* BİK’in Ankara Şube ofisi olarak satın alınacak yerin bulunduğu Çankaya’daki “Atayurt İş Merkezi”nin yapım yılı itibariyle 55 yaşında olduğu öğrenilmiştir. 55 yaşında olan bir binanın statik ve ekonomik ömrü bitmemiş midir? Bitmediyse ne kadar kalmıştır?

* Söz konusu gayrimenkul alımı ve satımı teklifini getiren ve bu teklifi görüşüp karar verecek olan BİK görevlileri, kendilerine ait 6 gayrimenkul varsa veya olsa bunları satıp yerlerine yapım yılı itibariyle 55 yaşında olan bir gayrimenkul alırlar mı? Alırlarsa hangi ekonomik gerekçeyle alırlar?

* Ankara’daki ofisin kiracı olarak kullanılmaya devam edilmesi halinde yeni bir yere kiralamaya veya satın almaya gerek kalacak mıdır?

* Satılacak 6 gayrimenkulden ne kadar gelir elde edilecektir? Elde edilecek gelirle Ankara’daki çalışma ofisi alınabilecek midir? Bu satış yeni gayrimenkul alımını karşılamazsa tasarruf genelgesine rağmen yeni gayrimenkul alımı nasıl yapılacak?

* Satılacak 6 gayrimenkul için neden sadece ekspertiz değeri esas alınmıştır? Satışlar için neden ihale ön görülmemiştir? Alıcılar belli midir?

* BİK Genel Kurulu tarafından söz konusu gayrimenkul alımı için izni verilmesi halinde, ilgililer hakkında işlem yapılacak mıdır?

* Basın İlan Kurumu dışında Tasarruf Genelgesi’ni yok sayan başka kurumlar var mıdır? Bu kurumlar hangileridir? Genelgeyi yok sayan kurum ve kişiler hakkında hangi  işlemler yapılmıştır?

Haber Merkezi

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours