MONTESSORİ METODU

Paylaşmak Güzeldir..

Montessori metodu geleneksel eğitim anlayışından çok farklıdır.Maria Montessori hazırladığı bu eğitim metodunu bağımsızlık,özgüven,hedef belirleme,karar verme,uygulama,konsantrasyon ve kendisine ve çevresindekilere saygı kuralları üzerine yetiştirip kurdu.Maria Montessori daha o yıllarda çocukların beyin,kişilik ve zihin gelişiminin büyük bir kısmının ilk 6 yaşta tamamlandığını vurgulamıştır.Geleneksel eğitim yönteminden Montessori’yi ayıran en önemli farklılıksa özgüvenli çocuk yetiştirirken,çocuğa saygı duymaktır.Montessori eğitimi bilimsel verilere dayanırken,geleneksel eğitim beyin gelişimi verilerinden tamamen uzaktır.Maria Montessori,montessori metodunu geliştirirken beyine çok dikkat etmiştir.Beyin gelişiminin önemini her fırsatta vurgulamıştır.Çocuğun nasil öğrendiğine bakmayan bir eğitim sisteminin,başarılı olması mümkün değildir.Montessori sınıflarında öğretmen gözlemcidir ve çocukların çalışmalarına müdahalesi minimumdur.Öğretmenin görevi çocukların çalışmalarına destek olmaktır.Montessori metodunda çocuklar aynı sınıfta duyu,matematik,günlük hayat,okuryazarlik ve kültür çalışmaları yapabilirler.Montessori araçlarıyla soyut kavramlar somut şekilde çocuğa sunulur.En etkin öğrenme biçimi yaparak ve yaşayarak öğrenmektir.Montessori metodunda çocuk tam anlamıyla yaparak ve yaşayarak öğrenir.”Hayatın en önemli dönemi üniversite çalışmaları değil,doğumdan 6 yaşa kadar olan süredir.”Bu dönemde çocuk gelecekte olacağı yetişkini inşa eder.Sadece zekâ değil,insanın bütün mümkün becerileri bu dönemde oluşur.Hiçvir yaşta çocuk zekice bir yardıma bu dönemde olduğu kadar ihtiyaç duymaz.Kurucusu olduğum Örüntü Çocuk Gelişimi ve Danışmanlık Merkezi sayfamdan bana ulaşım sağlayabilirsiniz.

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours