Paylaşmak Güzeldir..

Antalya-Alanya Otoyolu’nun Manavgat’ın Evrenseki Mahallesi İncirlipınar mevkiindeki tarım arazileri üzerine yapılması planlanan bağlantı yoluna karşı çıkan bölge halkı ile bir araya gelen Cumhuriyet Halk Partisi Antalya Milletvekili Aliye Coşar, Manavgat İlçe Başkanı Oykun Başar, Gençlik Kolları İlçe Başkanı Hasan Özer, Evrenseki Muhtarı Hasan Kaya ve Ziraat Odası Başkanı Rasim Metin, bölge halkının yapılması planlanan bağlantı yolu ve kamulaştırma kaynaklı bölgedeki tarımsal faaliyetin zarar göreceği endişesi nedeniyle tarımsal verimliliğinde olumsuz etkilenmemesi için bağlantı yolunun planlanma sürecinde bölge halkının görüşünün alınması gerekliliğini ve alternatif bağlantı yolları mevcutken tarım arazileri üzerine proje yapılmaması gerektiğini belirttiler. 

Bölge halkıyla yapılan toplantıda söz alan Cumhuriyet Halk Partisi Antalya Milletvekili Aliye Coşar konuşmasında şunları ifade etti;   

“Turizm kenti Manavgat’ımızda Antalya ve Alanya’ya kadar uzanan D-400 karayolundaki trafik yoğunluğunu yıllardır dile getirdik ve bu otoyol projesinin de bir an önce yapılıp trafiği rahatlatması yönünde yıllardır mücadele verildi. Geçen yıl bu otoyolun ihalesi yapıldı. Manavgat’a bağlantı yollarının yapılacağı ve ilk olarak Gültepe’de yapılacağı belirtildi, sonra İncirlipınar’a buraya alındığı bilgisi verildi. Buraya alınmasının sebebini sizlerde, bizlerde açıkçası bilmiyoruz. Sadece muhtarımız ve bölge halkından bize gelen bilgiye göre burada yaklaşık seksen kişiye ait toplamda bin dönüme yakın tarım arazisinin bu kavşak projesi ile yok olacağıdır. Bu projeyi yapanların gelip bağlantı yollarından etkilenecek bölge halkıyla yerinde birebir aynı bizlerin yaptığı gibi toplantı yapmasını isterdik.”

CHP’li Coşar bölge halkının geçim kaynağı olan tarımsal faaliyetlerinde bu bağlantı yolu ile zarar göreceğini belirterek şunları ifade etti; “Muhtarımız bölge halkından seksen kişinin bu projenin yaşatacağı olumsuzluklar için imza topladığını belirtti. Tarım alanı ve su kaynaklarına yakın bir bölgede ve ciddi mağduriyetler yaşanacak. Bizler bu otoyol projesine karşı değiliz, kimsede karşı değil Manavgat’ta ciddi anlamda trafik eziyet haline geldi ve yapılması gereken bir yol sadece buradaki halkın öncelikli mağduriyeti var.  Yetkililerin buraya gelip bölge halkını dinlemesi ve halkın mağduriyetinin en aza indirilmesi gerekiyor. Bölgenin önemli bir geçim kaynağı olan tarımsal faaliyet, burada kavşak yapımından etkilenecektir, bin dönüm tarım alanının yok olmaması için vatandaşlarımızın sesini duyurmaya devam edeceğiz.

Otoyol için Taşağıl’da bir bağlantı, Akseki’de de başka bir bağlantı yolu yapılacak, Taşağıldaki bağlantı buraya on bir kilometre uzaklıkta, bu bağlantı yollarının bölge halkı gibi bizde burası içinde yeterli olduğunu düşünmekteyiz. Buraya planlanan bağlantı yolunun yapılması durumunda vatandaşlarımızın tarım arazileri ile bağlantısı kopacaktır.  Tarımsal üretimde verimlilik düşecektir. Öncelikle projeyi yapanların ve karayollarının gelip halkın görüşünü alması gerekmektedir.” 

Kağıt Üzerinde Hazırlanan Proje Halkı Mağdur Ediyor

CHP Manavgat İlçe Başkanı Oykun Başar, yaşanan mağduriyetin farkında olduklarını ve bölge halkının haklı taleplerinde yanlarında olduklarını belirterek şu ifadeleri kullandı;

“Biliyorsunuz ki yapılacak olan Kuzey Çevre yolunun mutlaka bağlantı yolları olacak maalesef ki bir tanesinin İncirlipınar mevkiinde yapılması planlanıyor. Yapılmak istenen otoyol projesine karşı değiliz, Antalya ve Manavgat ulaşımı için gerekli görüyoruz ama projenin eksiklikleri ve planlama hataları olduğunu da görmekteyiz. Burada planlanan bağlantı yolu mağduriyetlere yol açacaktır.

Buradan on bir kilometre ileride Taşağıl’da bir yol zaten mevcut, Manavgat’ın çıkışında Hacıoba’sında da bir çıkış varken tarım arazileri üzerinde bir bağlantı yolu yapılmasını bizlerde, bölge halkı gibi istemiyoruz. Buraya yakın iki çıkış imkanı varken verimli tarım arazilerinin bölünmesine gerek yoktur, mevcut çıkışlar kullanılabilir ve buradaki projeden vazgeçilirse gereksiz yere devlet bütçesinden kamulaştırma bedeli de çıkmamış olacaktır.

Buradaki insanlarımızın halihazırda geçim sıkıntıları vardır. Tarım arazilerine de bağlantı yolu yapılırsa bu sıkıntı daha da artacaktır. Buradan yetkililere bir kez daha sesleniyorum lütfen gelin bir daha araştırılsın ve bölge halkının taleplerini de dinleyip, projeye tekrar karar verilsin. Taşağıl’a yapılan bağlantı yolu ile buradaki durumun çözülebileceğini düşünmekteyiz. Bu şekilde kimse mağdur olmayacaktır.

Turizm yolu bir an önce yapılmalı, trafik rahatlatacak alternatif yollar çoğaltılmalıdır. Yetkililer sizleri ve sorunlarını dinlemeli ama iktidar yetkilileri sizleri dinlememektedir. Sokakta birini görebiliyor musunuz. Gelip burada sizin fikrinizi almadılar ve mahallenize bakmadılar. Her şeyi kağıt üzerinde yaptıkları için tarlayı da, mezarlığı da görmüyorlar. Bizlerde sizlerin yanında bu mücadelenin içinde olacağız.” 

Vatandaşa Bilgi Verilmiyor, Tarlalarımız ve Mezarlığımız Planlara Dahil Edilmemiş

Bir mahalle sakini yetkililerin önce mahalleliye buradan yol geçmeyeceğini söylediğini ama sonra bir sabah kalkıp, baktıklarında tarlalarına direklerin dikilmiş, işaretlerin konulmuş olduğunu belirtti.

Yaşanan bu durumu aktaran mahalle sakini sonrasında ise şunları ifade etti; “Yetkililere sorduğumuzda ise şimdiye kadar neredeydiniz diyorlar, şimdiye kadar burada bir defa toplantı yapmadılar, halkı bilgilendirmediler. Bu tarlalar basit elde edilmedi, dedelerimizin, büyüklerimizin, bizim emeğimiz var. Hala da kimse gelip bize bir bilgi vermiyor. Ayrıca bu otoyol nasıl planlandı, Serik’in çıkışından başlıyor, Alanya Konaklı’da bitiyor. Serik Antalya arası yok, havaalanına bağlantısı yok, bitişinde de Alanya’ya bağlantısı yok. Otoyolun uzunluğu seksen kilometre ama bu kadar kısa bir yola üç tane bağlantı yolu yapıyorlar. Bağlantı yollarının genişliği altmış metre, bazı yerlerde daha fazla. Yıllardır kullandığımız mezarlık dahi etkileniyor. Karayollarına burada mezarlık var dediğimizde az biraz kurtarıyor diyorlar, proje yapılırken sahada ne var ne yok bakmamışlar, fizibilite yapmamışlar. Otoyolun diğer tarafında kalan tarlalara nasıl geçeceğimizi gelen mühendise sorduğumuzda o da bilmiyor, projede geçit yok, ileriden dolaşmak zorunda kalacağız.” 

Toplantıda söz alan bir başka vatandaş ise halihazırda tarım sektörünün kendi sıkıntıları olduğunu belirterek, mevcut bağlantı yolu ile üretimde ve verimde başka sorunlarda yaşayacaklarını belirterek durumu şu sözlerle ifade etti; “Ayrıca gözden kaçırılan bir şey daha var, yarın bu yol bağlantısında yolun kenarlarında çelik bariyerler çevrilecek gidiş geliş mümkün olmayacak, bir veya iki yerden alt üst geçitlerden geçiş verecekler. Her köylünün diğer köyde arazisi var, bu arazilere gidiş geliş mümkün olmayacak, bağlantı kopacak. Çok uzun yollar kat ederek arazilerine ulaşmak zorunda kalacak. Bir başka konuda bugün gelişmiş ülkelere gidildiğinde iki yol kavşağının arası elli kilometreden aşağı değildir. Bizim burada ise konuştuğumuz konu iki bağlantı yolu arasındaki mesafe on kilometre, bu projeyi ve programlamayı yapanlar bunu iyi değerlendirmeli ve onlara bu hatırlatılmalıdır.”

Elli yıllık esnaf olduğunu belirten bir başka bölge sakini, bağlantı yolu ile sadece tarım alanlarının değil turizminde yok olduğunu belirterek, “Bu bölgede tarımda turizme bağlıdır, insanlar buraların doğası, kültürü içinde geliyor. Bu otoyol turizme faydası olsun diye yapılıyor, ama bu otoyolun buradan geçmesi gelişen eko turizmi de olumsuz etkileyecek dedi.   

İnşaatı yıllardır devam eden Yeni Manavgat Devlet Hastanesinin zemininden kaynaklı yer seçimindeki hatanın, otoyol projesindeki yer seçiminde de yapıldığını belirten vatandaşlar, otoyolun ve bağlantı yollarının tarım arazilerinin olmadığı alanlardan geçirebileceğini ama yapılmadığını ifade ettiler.   

Haber Merkezi

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours